Eksamid ja muidu elu.

Kui olid eksamid siinmail detsembris, siis muidugi on need ka juunis. 2 nädalat õppimist, lõbu ja lusti. Kokkuvõttes on neil siin suvevaheaeg lõpudelõpuks 2 kuud. Mina tegin kõik eksamid kaasa, okei, hollandi keelt ei teinud. Teen lihstalt igast eksamist väikse kokkuvõtte.

Oke, tegelt on siin lõbu ja lusti vähe. Siin on ainult..stress. Täiesti ulmeline, missugust vaeva näeva kohalikud. Õppima hakatakse paar nädalat enne eksameid. Eksamite ajal tullakse koju ja mindakse..õppima. Oo ja magamine on sel ajal see kõige teisejärjelisem asi. Noori nagu maailmas pole sel hetkel. Hommikutel tullakse oma urgudest välja ja kõik, siis haihtuvad jällegi kuhugi.

Ma tegin ka seda. Jällegi õppisin poole aasta materjali. Vahepeal isegi tuupisin. Mõnipäev sai oldud ikka väga nohik. Miks? No mingi enesetõestasmishetk või midagi sellist vist oli. Lambine.

Aga ei, esimene eksam, Bioloogia oli vast üks parimaid eksameid. Õpetaja tegi minule ja Marianale täiesti teistsuguse eksami. Eksam ainult youtube’i videote põhjal. Mega mõnnnna! Lihtsalt vaatasin videosi ja tuupisin neto reaktsioonid täiesti pähe. Mõni asi läks ikka metsa, aga väga hullu ei olnud.

Järgmine eksam oli keemia. Pärast head eksamit tuli üks täielik p#sk eksam. Jube kaka oli see. Õppimisest eriti kasu ei olnud, kõik oli peast läinud ja ega neid ülesandeidki polnud väga sellisel kujul ennem näinud. Heal juhul vast 20/100 punkti. Aga noh missiis ikka. Mariana ei osanud kah midagi, nii et oli vahepeal lihtsalt ülesandeid hispaania keelde tõlkinud. Suht nõme tegelt, õpetaja oli natuke ekstra eksami teinud, ehk ülesanded inglise keeles ja 86 % eksamist oli probleemülesanded, ülejäänud väike osa teooria.

Oi ja siis tuli üks huvitavamaid eksameid, kindlasti kõige naljakam ning ka samas eksam, mille pärast ma ka peaaegu kõige rohkem närvis olin. Ehk, suuline prantsuse keel. See aasta mis ma siin üksinda prantsuse keelt ÜRITASIN õppida tähendas seda, et ma tegelt ei oska midagi öelda ja ega ma polnudki väga kunagi üritanud. Ja siis tuli teha suuline eksam järsku. Huvitav, eks. Õpetaja siis küsis küsimusi, ma tavaliselt esimese korraga aru ei saanud, paar korda ei saanudki küsimusest aru ja lihtsalt itsitasin vastu. Aga, aga! Ma tegelt nagu ütlesin midagi. Suudsin mingid laused kokku mökerdada. Kuradi naljakas oli küll grammatilise osa poolelt. Aga ikkagist, suudsin midagi öelda, olin uhke enda üle.

Siis oli 3 päevane nädalavahetus, et valmistada matemaatikaklassi põhisündmuseks- matemaatika eksam. Algul oli plaanis siis 3,5 päeva tuupida, aga lõpuks õppisin 1,5. Väga hull ei olnudki. Natuke vähem materjali oli mul kui teistel, aga ikkagist selline, 134 lehte umbes. Eksamiks oli aega 5 tundi. Mul jäi sellest väheks. 2 Lehte jäi tegemata. Lihtsalt nii aeglane olen. Aa jaa, tegu oli ülesannete eksamiga. Iseenesest nii katastroofiline ei olnudki see eksam. Päris mõnigi asi läks pekki, aga mis siis ikka.

Ja kohe pärast seda hiiglasliku eksami oli füüsika, teine kõige hiiglaslikum eksam. Pmst läks nagu keemiagi. Õppimine oli suht mõtetu olnud, ülesanded olid ulmelised ja jah..aga 20 minutit enne lõppu hakkasin järsku mingit järgmise leveli matemaatikat tegema, mis ilmselt oli ikkagist ka vale.

Ajalugu. Meh.. nii ja naa. Oleneb kas need õige või vale küsimsed õigesti on. Avatud raamatu osas pidi kuskil selgitusi andma, ma väga õpiku tektsist vahepeal aru ei saanud, nii et lihtsalt kirjutasin sõna sõnalt teksti maha.

Hollandi keel oli ka siis. Läksin kooli, küsisin õpetajalt, kas pean tegema eksami, õpetaja ütles ei. Ma ütlesin siis, okei ja astusin klassist välja ja sõidsin rattaga kodu poole.

Algas nädalavahetus. Läksin jälle Ra poole. Oli vinks oli. Muusika, õlu ja WoW. Ülim combo. Küsisin siis ta vahetusisalt, et kas ta teab, kus ma duvel’i klaasi saan osta. Ta ütles, ah mis, ma annan sulle ühe. Ega ma ära ei öelnud. Ütlen veel korra, oli vinks.

Käisin veel viimast korda Antwerpis kah.. viimast korda sealses rongijaamas.. viimast korda Belgia pikima katedraali juures, viimast korda Meir’il šoppamas. Oehh..

Viimane nädal eksamitel hakkas prantsuse keele kirjaliku osaga. Sama asigi mis suulisel, ega ma midagi ei oska, nii et üritasin päev enne ühe päevaga keele selgeks saada. Ei..tulnud..välja. Eksam ise nii väga metsa ei läinudki. Järjekordselt suudsin üllatada ennast, kuna suudsin midagi kirjutada kokku seal. Paar sõna sai kuulamiselgi ära tuntud.

Inglise keel. Peaks juu nagu hea selles olema. Aei, lugemine ja kuulamine läks suht pekki. Eksamiks ise õppima ei pidanudki. Õpetaja ütles, et ta teab, et me klass suudab õppida nigunii. Teaduseklassi nohkarid oleme juu ikkagist 🙂 . Nii et oli avatud raamatu eksam ja pidime lihtsalt essee kirjutama. Ma valisin kõige jubedama ja raskema teema mida valida üldse suudab, ehk.. mis  on kunst? Suuuuuur viga.. aga igatahes üritasin mingit ülifilosoofilist teksti kokku veeretada. Pärast suulisel osal pidi kaitsema seda esseed, siis natuke takerdusin, aga noh missiis ikka.

Viimane eksam oli geograafia. Lambine asi. Põhimõteliselt ei õppinudki. 10 küsimusele 12st kirjutasin mingit möga ja tulin astuma, südames kergendus, et vot ongi läbi see õuduste aeg.

Jalka mm on. Mhm. Igatahes, siin on nüüd esimest korda väljas lippud. Kuradi naljakas. Neil pole siin tegelt varda kohtigi jne, aga nüüd on kõigil lippud väljas ja kui Belgia mängib, siis oleks siin nagu rahvuspüha. Elu möllab täiegaaa. Ei, ühes asjas olen ma kindel, Belgial on kindlasti parimad fännid maailmas.

Lihtsalt vaadake 1:20 maigaaaazzz

Sel nädalavahetusel oli nüüd viimane vahetusõpilaste pidu. Kontichis oli, linn Mecheleni lähedal. Suht mõnna oli pärast eksameid ka. Pidu oli nagu pidu ikka. Huvitavaid asju juhtus jaa niiii edasi. Mul endal oli suht äge tegelt. Rääkisime juttu..päris kaua. Igatahes magama ma sel ööl/päeval ei jõudnudki. Ma ei tea kuidas ma seda suudsin. Mingi hetk oli uni, siis kadus ära, siis oli uni, kadus ära ja siis oli kell 7 hommikul ja mõtlesin, et nagu pole enam mõtet mõeldagi magamise peale. Nii et pool üheksa ütlesin Giselale, kes oli üles ärganud, et läheks minema, ootamisest oli natuke kopp ees.

Ütlesin siis pool irooniaga, et lähme käime Brüsselist läbi. Gisela ütles, noh, okei ning läksimegi Brüsselisse minutidki magamata. Viimast korda sai manneken pis ära nähtud, kes oli väga teemakohastes riietes: Belgia jalkatiimi riided. Viimast korda Brüsseli raekoja plats ära vaadatud. Viimast korda Brüsseli keskjaamast lahkutud. Oeh oeh oeh..

IMG170Punane kusev kurat.

Jõudsin igatahes kodu ja…magasin tunnikese kaks ja läksin klassivendadega jalkat vaatama. Läksime klassivenna perega ning tuli välja et koht oli õllepruulimiskoda. Mis tähendas muidugi ühte asja- TASUTA ÕLU.  Oi see atmosfäär mis seal oli. Kõik punaste kuradite riietes, Belgia lipud kaasas. Muidu neil siin mingisugust rahvusliku kokkukuulumist ei ole, keegi isegi ei mõtle, et ta on belglane, aga nende jalkamängude ajal lihtsalt.. wow. Vast 400 inimest oli. Iga peaaegu värava puhul tõusid kõik püsti ja ohkasid. Mäng oligi tegelt suht mõtetu, võidsime 1:0. Aga see värava hetk. HAHAHAHA. Kõik hüppasid püsti, kargasid, Martin Garrixi “Animals” lendas laivi, kõik lehvitasid lippe salle ja mitte 10 sekundit, mitte 1 minut, vaid 5 minutit järjest. Ja siis oli matš ka läbi ja kõik jätkasid kargamist ja hullamist. Suht vinge oli igatahes. Aga ei, Belgia tiim on ülivinge.

Esmaspäeval viisin õpikud kooli ja nägin klassivendi viimast korda. Ah jaa, mingi hetk oli viimast korda ka muusikakool, siis tuli peaaegu pisar silma. Üli vinge tund oli küll, jammisin lihtsalt õpetajatega. Teisipäeval läksin ka veel kooli paari ajsa küsima ja nägi, kas olid klassi läbinud või mitte. No mina ei küll kuidas, aga Kristo Klausi taga paberil seisis täht A. Ehk olin klassi läbinud. MIDAAAAAA KURADIT NAGU. HAHAHAHHAA. Ei saaa väga aru nüüd küll kuidas. Õpetajad ütlesid kõik palju õnne palju õnne jne. Natuke vahetusõpilase šarmi on ikkagist vast sees.

IMG172fototõendus.

Täna… pakkisin asju kokku. Homme,…sõidan minema. Esmalt siis Saksamaale ja teisel juulil lendan laiviiiiii Eestisse, Väga nagu mõelnud pole selle peale. Pole kohale tulnud ka. Aga jah. Missiis ikka. Kirjutan mingi sügavamõtelise postituse lahkumisest äkki kunagi hiljem.. juba Eestis olles.

Kristo

 

 

 

Leave a Reply

