Järjekordne vaheaeg.

Ma ei olegi välja mõelnud, et kas see süsteem on hea, mis neil siin on, või mitte. See nädalane vaheaeg kuu aega kooli, 2 nädalat vaheaega ja jälle kuu aega kooli (pärast seda tulevad muidugi eksamid..). Kuigi siin on see aprilli vaheaeg, kus siis paljud pered lähevad puhkama, kuna kõigil on raha ja miks mitte sel juhul, on suvevaheaeg selle eest ikkagist 2 kuud. Eesti süsteem vast ikkagist etem. Nüüd tänasest ongi tavalist kooli kuu aega põhimõteliselt. Ehk tuleb kuidagi ennast viimaseks kuuks pingutama panna. Ainult (!) üheks…

Päev enne vaheaega toimus koolis midagi..midagi, millest tahaks väga kirjutada- 100 päeva show. Kui meil Eestis on selline asi nagu tutipäev, siis siin on 100 päeva. Asi seisneb selles, et 100 päeva enne kooli lõppu tehtakse igast toredaid asju. Kantakse lolle kostüüme jne.

Sel veerandi viimasel päeval toimus siis see lõpu šou. See oli palju suurem, vingem, ägedam, kui ma arvasin. See oli täiesti eepiline. Selles oli kõike.

Kestis see kogunisti 3 tundi. 3 tundi mitmeid hea koreograafiaga tantse, õpetajate järgi tegemist, laulmist, bändimängimist, kooli paremate väljaloosimist (näiteks kooli parem paar, kooli jõusaali kunn ja nii edasi, kooli suurem bitch (üllatus üllatus, võitjaks tuli kooli sekretär), räppimist, tsirkust, võistlused õpetajate je õpilaste vahel (näiteks seletamismäng ja..pepu keerutamis võistlus), moešou, vahepaladeks ülimalt hästi tehtud videod, näiteks tehti järgi telesarju ja niisamma pullivideoid, nagu näiteks Vine’i videosi ja kogu see trall oli suudetud veel panna teema sisse ning lõpus veel palju nutmist ja emotsioone.

Aga siis oli käes vaheaeg ja..ma jäin haigeks. No kas pole tore.

Üks tore päikseline kolmapäev otsustasime teha flandrialaste ja walloonlaste väikse kokkutuleku, et rääkida..elust. Walloonia poolt Trine ja Laura, Flandria delegatsiooniks olime mina ja Gisela.

Kus me kokku saime? Dinantis! Kui enne kokkusaamist tuli meist keegi arusaamisele, et me nagu peaks mingi koha valima, ütlesin mina-Dinant ja vsjo. Minu mõttega oldi nõus, mina oli õnnelik, elu oli tore.

Miks siis Dinant? Sest! Sest! See on A.Saxi kodulinn. See on linn, kus leiutati saxofon. See on linn, mille pärast ma põhimõteliselt Belgiasse tahtsin kõige rohkem tulla. Nojaa tegelt oli seal mägesid kaa (Ardennid) ja muidu kaunis koht, selline tore lisaväärtus.

Sõitnud Brüsselist eemale, hakkas mingi hetk nagu rongiaknast väljas olev vaade lainetama. Selline tunne nagu näeks mägesi. vauuu. Ja siis…ma nägin metsa. Ja siis mitmuses: METSI. Nagu ma öelnud olen, on Flandria nagu üks suur linn eestlaste jaoks. Vähemalt Ida-Flandria, kus mina elan. See kõik tähendab, et sa näed võibolla rongi reisi ajal kolme puud ja vot selle pärast oligi metsa nägemine..armas.

Olles vaimustatud loodusest saime Namurist läbi sõites kokku meie Walloonlastega ja loksusime Dinandi poole.

Dinant on tegelt üks suht mõtetu väike linn.

..aga see on armas.

No ja siis me lihtsalt muljetasime oma huvitavade elude üle. Kõik.

Ma olen öelnud, et me siin Flandrias arvame, et me oleme need parimad. Walloonlased arvavad samamoodi.

Samuti on rattakultuur pea, et olematu seal mail. Ei mingeid casual ülikondadega rattureid.

Ja me jõudsime Saxi sünnimajja. See..oli..minu..elu..tipphetk. Tegelt see maja midagi erilist ei olnud. Sellest oldi tehtud väike interaktiivne muuseum. Aga ikkagist. Kõik oli nii inspireeriv, motiveeriv. Saab kuskile paberile nüüd linnukese tehtud, et olen istunud Mr.Saxi maja ees pingil tema kuju kõrval. Mida veel elust tahta.

Linnas oli ka sild. Sillal olid suured saxofonid (hiiglaslikud aldid). Igal Euroopa riigil enda sax. Eesti saxi nimi? Russian Keyhole- Venemaa lukkuauk. Maailm oli liiga segane sel hetkel. Ei mõista.

Ja siis käisime veel mingeid koopaid vaatamas. Iseenesest nüüd midagi väga spetsiaalset ei olnud, etemad muidugi ikkagist kui meie Piusa koopad, aga meil oli giid. Giid oli metsikult äge. Giid, riietunud ennast tüüpiliseks prantslaseks, rääkis inglise keeles meile juttu, kui ta oma kontsadega koopasaalides klõbistas. See kuidas ta oma juttu rääkis, oli legendaarne. See huumorimeel, aktsent.

Ja oligi kõik. Tagasiteel käisime veel Namurist läbi. Lihtsalt, kuna miks mitte. Midagi erilist me seal ei teinud, midagi erilist seal ka ei olnud.

Nüüd tuleks nüüd see piltide jagamis hetk. Aga.. ma unustasin koguaeg kaamera maha.. jessssss

IMG_6716Saxofon ruulib.

mägi

IMG_6750Eesti saxofon.

IMG_6740Mul on suht gei poos. AGA MA ISTUN ADOLPHE SAXI KÕRVAL TA MAJA EEES MAIGAAAAAAAAAAAAD.

Aitäh Giselale ja Laurale piltide eest.

-Nädal aega vedelemist-

Ja ma läksin Oostendesse, et saada kokku YFUkatega. kohal olid: Lisa, Vessi, Thibault, Liis oma poisiga. Seda linna võiks samastada Eestis Pärnuga. Selline suurim rannalinn. Belgias ka tegelt ainuke. Ega selles midagi muud erilist ei olegi, kui rannas olla. Kirik oli tegelt täitsa kaunis.

Ning selle tõttu lebasime me terve päeva rannas, vahepeal kaarte mängides. Aga see tegevus oli tore. Käisime veel tasuta paadiga sõitmas 5 minutit. See oli nii kuradi vägev. Mingi hetk sõime traditsioonilisi friikaid kah.

Friikadest muidugi terveks päevaks ei piisa. Niiet läksime pastat sööma. Siis juba neljakesti istusime maha, mõni meist hakkas sente lugema siis, et kas ikka saab sulas ära osta. Aga selles restoranis oli kõige ägedam kokk/teenindaja, keda ma kohanud olen. Tegi alet kohe. juhuu

Söök oli suurepärane. Alguses oli plaan söök ära õgida ja rongile jooksta. Järsku tuli aga Thibauldil mõtte, et kuulge, lähme minu vahetusisade (jah, isade)  juurde ööseks, nad hetkel Islandil. Thibault oli pool aastat vahetusõpilane Wallooniast.

Kõigi vahetusvanemad ja vanemad lubasid minna.. peale Vessi vahetusema.  See võttis tuju natuke maha. Meie tore teenindaja nägi seda.. ja andis meile veini.

Igatahes läksime siis ilma Vessita Brugge lähedasse väiksesse linna magama. Hommikul ärkasime üles, läksime Bruggesse, Belgia turistirohkemaisse linna (peale Brusseli ilmselt) ja taasühinesime Vessiga. Meie läksime aga lihtsalt suvalisse parki ja istusime sinna maha terveks päevaks.

Rongid olid täis aasialasi ja muidu belglasi. Tean mida eestlasted nüüd oma Elroniga tunnevad.

Pilte ma muidugi ei teinud jälle, panen mingi lambise Google’i pildi:

oostende_03

10256229_10200874045412288_6156655725818259546_n

-Paar päeva veel vedelemist-

Tekitasin endale mingi päev Eesti igatsust. Vaatasin terve viimase tantsupeo kontserdi youtubest. Kohutavalt armas. Eesti ongi tegelt üks ülimalt vägev koht, üks asi mida ma selle vahetusaasta jooksul aru olen saanud.

Ja sain kokku Juliega. Niisamma (tegelt polnud teda lihtsalt ammu näinud). Läksin Mecheleni, kus viimast korda olin esimese laagri ajal. Oh mälestused..

Sõime meie Pariisi söömisstiili (osta kõik asjad poest ja mine istu kuskile tänavale maha) moodi lõunat pargis kuskil platvormi keskel. Keegi tuli küsima jälle et, hei, kas ma pilti võin teha teist? Normaalne. Pikutasime tunnikese, käisime šoppamistänaval, külastasime Taani mööblipoodi, jalutasime armsa kanali ääres ja käes oli kuidagi moodi õhtu. Tuli välja, et Julie jääb Belgiasse õppima, ei lähega tagasi. Suht normilt vinge.

Tagasi sõites pidin ümber istuma Brüsselis. Mõtlesin, et kui ma sinna juba lähen… läheks lambist jalutama siis. Läksin vaatasin lambist pissivat poissi, käisin lambist õlupoes (ühes väikses ruumis oli 250 sorti), ja kõndisin lambist tiiru raekoja platsil. Vinge linn ikka see Brüssel.

Andsin alla ja tegin telefoniga pilte.

IMG120Mechelenis jalutamas.

Polnud ammu näinud poisiklutt

IMG144Lõpetuseks: Lambist jalutades lambi Brüsseli tänavast lambist pilti tegemas.

Täna oli esimene koolipäev ja hüppasin koos õega skypes.

Mitmed segatud tundeid on (suht tüüpiline vahetusõpilase värk, kui avastad, aasta hakkab nagu läbi saama)(no näiteks avastasin, et brüsselis on tegelt Eesti koor, aga ei saa nagu enam minna, kuna aega pole). Kui mul on neid segatuid tundeid iseenesest siin juba päris pikalt olnud, siis nende hulk kasvab ja kasvab.